Så kommer Benny snart hjem igen

De sidste dage er gået udmærket. Det kan selvfølgelig mærkes, at Benny er væk og at det er sommerferie på samme tid, men alt i alt har vi alle tre haft nogle fine dage. Børnene trænger til at have nogle legekammerater at lege med og jeg (Iben) kunne godt bruge bare 10 min, hvor der ikke lyder et moar eller nu driller den og den igen.

I dag er også dagen, hvor vi har fået en nu hund. Den hedder Dida og har boet hos en dansk familie her i Iringa, der i morgen tager tilbage til DK. De har arbejdet med at byggevej her.

IMAG1155

Vi er desuden kommet af med den ene af vores hanhunde. Han er kommet ud til en af vores vagter. Da jeg skulle se til hønsene og hunden i morges opdagede jeg, at det var den forkerte hund som vagten havde taget med sig hjem.  Så jeg måtte til at finde ud af, hvorfor dette var sket og finde ud af om vi skulle have byttet tilbage. Alt dette skulle foregå forholdsvis hurtigt, da dyrelægen ville komme lidt senere på formiddagen for at kastrere den. Vi ønsker nemlig ikke hvalpe, da begge hunde er gadekryds. Det endte med at vores tømrer og jeg kørte ud for at få byttet hunden. Dette skete uden de store problemer.

Da dyrelægen kom gik operationen i gang, Benjamin skulle ikke se noget som helst og Clara ville gerne se lidt, men endte med at kaste op, da hun synes at det var så synd for den. Vores gartner Josia og tømreren Edward hjalp til ved operationen og efterfølgende spurgte Josia om man ofte gjorde sådan noget i Danmark. Hvilket jeg måtte svare ja til. Ham og Edward var blevet helt dårlige af operationen, da de så Bulls manddom blive fjernet. Vi snakkede også om, om man gjorde dette ved mænd, hvor jeg fortalte at flere bliver steriliseret men ikke kastreret. Her i TZ er det kun kvinder, der bliver steriliseret, da mændene er bange for, at de mister hele deres manddom, hvilket jeg måtte fortælle ikke er virkelighed. Ja, ja man lærer nyt hverdag. Og vores gartner må alligevel have haft stor tiltro til mig, når han kommer og spørger mig om sådan et spørgsmål, der for rigtig mange er fyldt med stort tabu.

Dida har været rigtig glad for at få en legekammerat, men Bull var ikke lige helt oplagt til leg i dag, måske senere på ugen.

Skriv et svar

