Transit periode

11-01-13 Afgang fra DK til TZ Så kom dagen, hvor vi skulle af sted mod Tanzania. Hele ugen op til vores afrejse har været fyldt med de sidste indkøb og pakning af alle vores lejlighed. Vi har også fået tømt den lejlighed vi havde i Hammerum. Planen var desuden at denne skulle have været færdig rengjort og malet, men der var simpelthen ikke nok timer i døgnet til dette. Derfor sætter vi stor pris på, at Ibens forældre tog over med dette projekt. Vi kørte fra Hammerum torsdag for at kunne nå vores flyver, der lettede fra Kastrup lidt i fire om eftermiddagen. Turen derover gik rigtig godt og det gik smertefrit med at få alle vores kufferter med om bord. Når vi siger alle, så drejede det sig om 15 kufferter og fem håndbagage tasker. Planen var egentlig at vi kun måtte have 12 tasker med, men da Bente og Per ikke kunne bruge deres sidste to tasker kunne vi få lov til at overtage dem. Den skarpe læser vil opdage, at 12 + 2 kun giver 14 og vi tjekkede 15 ind. Ja, sådan kan det gå, når de sidste tasker ikke bliver koordineret ordentligt og bagagen ikke bliver talt efter. Vi skulle heldigvis kun betale ca. 340 kr. ekstra for kufferten. Vi fløj fra Kastrup til England, hvor vi havde et kort ophold før vi to timer senere skulle videre med flyveren til Dar. Begge flyveture gik rigtig godt og Clara og Benjamin nød det. Benjamin fik dog lidt feber om natten, men Clara sov fra det hele. Skønt.

6-01-13 Udsendelsesfest I dag havde vi udsendelsesfest, og hvilken dag, Det var en storslået dag med mange følelser. Tak til alle de, der kom – både kendte mennesker og alle de nye.

This slideshow requires JavaScript.

25-12-12: flere besøg…

I denne uge stod den på flere besøg af familie og venner. Vi var også en tur i Astrup for at møde den LMF (Lærernes missionsforening) som vi er blevet en del af. Flere af de fremmødte var tidligere missionærer og et hold havde arbejdet i Iringa på den danske skole, så vi fik set lidt billeder fra det sted, hvor vi skal bo. Vi fik desuden besøg af Emil, hvilket var rigtig godt for både børn og voksne. Det er tydeligt at mærke, hvordan han er blevet en del af familien. Ugen har også været præget af diverse indkøb og vacciner. Det er utroligt, hvor meget der skal købes og huskes inden man skal rejse af sted i en længere periode. Jeg ved ikke, hvad vi skulle gøre uden tid til alle dise ting, der skal gøres inden vi skal afsted. Tiden flyver afsted utrolig hurtigt og når det så på samme tid falder sammen med julen, så er der ekstra mange besøg, gaver og traditioner, der også skal huskes. Clara og Benjamin tager det hele rigtig pænt, men selvfølgelig reagerer de lidt på alle de mennesker som vi har haft til aftensmad den sidste uges tid. I dag skal vi igang med at pakke alle vores ting. Vi har fået lov til at låne Iben fars værksted, sådan at vi har plads nok til at gøre processen så overskuelig som muligt. Clara skal lege med en veninde og Benjamin er blevet syg. Vi håber meget at han bliver frisk nok til at kunne nyde juleaften i morgen.

16-12-12 Sygdom og flere besøg Denne uge har som sidste uge også været fyldt med besøg fra venner og familie. Det er så dejligt, at vi kan invitere folk hjem til os og få sagt på gensyn på en god måde. Mandag aften lagde Iben sig syg med feber og hoste, hvilket blev ved til torsdag. Hosten fortsatte dog. Fredag havde børnehaven julehygge, hvor Benny og Benjamin deltog. Efterførlgende kørte de til Kibæk, hvor Benjamin skulle på overnattende besøg ved Stefan, hans gode ven. De hyggede sig rigtig meget med slik, spabad og meget mere. I mens var Clara og Iben i Århus på pigetur med Tine, Jane og Louise. De hyggede sig, fik shoppet lidt, snakket og Clara blev sminket. Lørdag stod den på julefrokost hos Bennys mor Birgitte og søndag blev vi indviet i Gjellerup kirkes kirkebøn. Det er dejligt, at også vores eget bagland vil støtte op og bede for os når vi er afsted.

9-12-12 Hverdag og København

Den første uge har været præget af besøg fra venner og familie på samme tid med, at vi prøver at få en lidt normal hverdag igang, hvor Benjamin er i skole og sfo og Clara i børnehave. De var begge lidt generte, den første dag men blev mødt med søde hilsner og udtryk for at de havde været savnet og igen ville blive savnet når de rejser til Tanzania. I denne weekend har vi været i København, hvor vi blandt andet har besøgt Emdrup kirke. Det var rigtig dejligt at se en masse kendte mennesker igen og fantastisk at blive indviet i deres kirkebøn. Clara og Benjamin tilbragte nogle timer lørdag sammen med to gode venner fra deres gamle børnehave Lundsgade og senere samme dag tog vi i Tivoli. En weekend med mange ting, men mange gode ting vi ikke ville have været foruden. Det var som at komme til vores andet hjem, trygt og godt.

This slideshow requires JavaScript.

1-12-12 Hjemkomst til Danmark

Det var nu godt at komme tilbage til Danmark igen, men også meget mærkeligt igen at høre så mange tale dansk og at køre i højre side af vejen igen for én kort stund. Da vi kom ud for at skulle finde vores baggage kunne vi se fire familier stå med lys i øjnene for at tage imod os, Emil, Bente og Per og Malene. Der blev uddelt mange knus, undtagen fra Iben, da hun lige havde kastet op i flyveren, heldigvis i en pose. Vi fik aftensmad hos Hanne og Henrik, Ibens forældre og senere kørte vi hjem til vores lejlighed. Her var der julepyntet, sat kaldenderlys og adventskrans frem og pakkekalender til børnene. Det varmede rigtig meget og betød, at alt bare var klart til at bo i og leve i igen. Benjamin og Clara gik straks igang med at lege med alle deres legesager og Benjamin gav et knus til de fleste ting i lejligheden med et “hvor har jeg savnet dig”.